25 pomysłów na śniadanie z dynią.

Poranek na słodko

25 pomysłów na śniadanie z dynią.

Witajcie.Zebrałam dla Was 25 pomysłów na śniadania z wykorzystaniem dyni. Niektóre z nich pochodzą nawet z początków istnieniamojego bloga, czyli z 2013 roku.Powiem Wam szczerze, że sama się nimi zainspirowałam! Niektóre z przepisów muszę koniecznie powtórzyć. Mam nadzieję, że lista Wam się przyda.Miłego dnia i nie dajcie się tej okropnej pogodzie :)Proteinowy dyniowo - orzechowy omletKawowe ciasto z dynią i jabłkiemDyniowe pączkiPiernikowe babeczki z dyniąDyniowy pudding z drożdżówkiDyniowa polenta (kaszka kukurydziana)Cynamonowe pancakes z dyniąPiernikowy sernik z dyniąDynia w wegańskim cieście sezamowymDyniowe donuty z kaszy jaglanejOmlet dyniowy z sosem z żurawinyWegański budyń z dyni i quinoaDyniowy mus z ricottąOmlet jaglany z dyniąBudyń dyniowy z makaronem i karmelizowaną pigwąPlacki z dyni makaronowejDyniowe scramble (pęczotto) z płatków jęczmiennychDyniowe pancakesDyniowe pancakes na kompocie śliwkowymSuper gęsta gryczanka dyniowaDyniowe pikelets z karmelizowaną śliwkąDyniowe jednoporcjowe ciastko owsianePierożki z dynią i serkiem capri na mlekuDyniowe donuty z chilliDyniowe placuszki jaglane

Cynamonowe placuszki z dynią / kabaczkiem.

Poranek na słodko

Cynamonowe placuszki z dynią / kabaczkiem.

Pomysły na prezent dla pasjonatów gotowania

Poranek na słodko

Pomysły na prezent dla pasjonatów gotowania

Piernikowe babeczki z dynią.

Poranek na słodko

Piernikowe babeczki z dynią.

Jabłko w cieście drożdżowym.

Poranek na słodko

Jabłko w cieście drożdżowym.

Pyzy na parze.

Poranek na słodko

Pyzy na parze.

Poranek na słodko

Trzy mity na temat oczyszczania organizmu.

Oczyszczanie organizmu ma służyć usuwaniu szkodliwych toksyn i zbędnych produktów przemiany materii. Sposobów na detoksykację jest więc wiele, jednak nie każdy będzie skuteczny oraz bezpieczny dla zdrowia. Jeśli zastanawiasz się nad rozpoczęciem detoksu, poznaj największe mity na temat oczyszczania organizmu domowymi sposobamii wybierz najlepszą metodę dla siebie.Oczyszczanie to nie głodówkaKto myśli, że zastosowanie głodówki spowoduje oczyszczenie organizmu oraz zgubienie zbędnych kilogramów, jest w błędzie – przynajmniej połowicznie.– Rzeczywiście, radykalne odcięcie organizmowi dostępu do pożywienia,zaowocuje nagłą utratą wagi, jednak efekt będzie bardzo krótkotrwały– mówi Violetta Grzesiak-Stołanowska, diagnostka z Miasto Kobiet.Jak tłumaczy ekspertka, podczas głodówki organizm nie otrzymuje praktycznie żadnych składników, na skutek czego doznaje szoku, co objawia początkową utratą kilogramów.Szybko jednak znajduje sposób, by się przed tym bronić.Spowalnia metabolizm i zamiast spalać, chroni zgromadzone zapasy.To dlatego, mimo drastycznego zmniejszenia liczby kalorii,osoba stosująca głodówkę praktycznie nie chudnie(co więcej, tyje w momencie spożywania nawet małych ilości produktów).Nie oczyszcza się też ze szkodliwych toksyn, ponieważ by tego dokonać,niezbędne jest pobudzanie metabolizmu, a nie jego zatrzymywanie.Gotowe herbatki i dieta sokowaWażne jest nie ile, ale co jemy! A to, co przyspiesza oczyszczanie organizmu z toksyn, to spożywanie zdrowej wody rewitalizowanej, tzn. żywej wodyoraz naparów z określonych ziół, przy jednoczesnym odstawieniu używek,takich jak alkohol czy nikotyna.By proces detoksykacji przebiegał prawidłowo, konieczna jest właściwa praca nerek, a taką zapewni picie wywaru z łopiana większego, fiołka trójbarwnego, skrzypu polnego czy mniszka lekarskiego. Za oczyszczanie odpowiada także wątroba, której prawidłową pracę można zapewnić spożywając dziurawiec. Z kolei, gdy męczą nas problemy żołądkowe, warto wypić napar z mięty i melisy.Z kolei to, co raczej nie pomoże w oczyszczaniu organizmu, to kupne soki (które poddawane są wcześniejszej obróbce), a także gotowe herbatki, jeżeli posiadają w swoim składzie chemiczne składniki (dlatego przed zakupem warto czytać etykiety). W takiej sytuacji zawsze lepsze będą naturalne środki, czyli napary z ziół na bazie żywej wody, a także odpowiednia dieta, wzbogacona o świeże warzywa i owoce.Brak równowagiDetoks to proces ciągły. Nie wystarczy więc zastosowanie cudownej, kilkudniowej terapii czy wypicie hektolitrów wody, by raz na zawsze pozbyć się tego, co szkodliwe w organizmie. Warto postawić na zrównoważone żywienie, dzięki czemu oczyszczone ciało będzie lepiej radzić sobie ze stawianymi mu na bieżąco wyzwaniami.– Pamiętajmy, że dbając o to, co spożywamy, zapewniamy sobie dobrą kondycję zdrowotną oraz piękny wygląd. Oczyszczony organizm, pozbawiony zbędnych produktów metabolicznych i nagromadzonych toksyn, to bowiem piękna skóra i włosy, a także doskonałe samopoczucie i ochrona przed chorobami cywilizacyjnymi oraz dolegliwościami układu trawiennego – podsumowuje Violetta Grzesiak-Stołanowska.Artykuł poleca Miasto Kobiet.Centrum zdrowia, fizykoterapii i rehabilitacji Miasto Kobiet pomaga skutecznie walczyć z zagrożeniami współczesnej cywilizacji i dbać o czysty oraz zdrowy organizm.

Herbaciane placki z makaronem shirataki.

Poranek na słodko

Herbaciane placki z makaronem shirataki.

Dieta na dobrą pamięć i koncentrację uwagi.

Poranek na słodko

Dieta na dobrą pamięć i koncentrację uwagi.

Sprawny umysł to podstawa naszego funkcjonowania.Niestety, życie w ciągłym stresie, pośpiechu i nadmiar codziennych obowiązków sprawia, że nasza pamięć oraz koncentracja uwagi zaczyna szwankować. Jesteśmy roztargnieni, brak nam solidnej dawki odpoczynku i właśnie dlatego ciągle o czymś zapominamy.Ratunkiem dla naszego mózgu i całego układu nerwowego może stać się odpowiednia dieta. Okazuje się, że regularne spożywanie produktów zawierających określone wartości odżywcze usprawnia ich pracę. Co więcej, właściwie ułożony jadłospis doda nam energii i zniweluje niekorzystne dolegliwości, które negatywnie wpływają na komfort codziennego życia. Zastanów się, czy nie jesteś aby nazbyt apatyczna? Czy nie męczą Cię silne bóle głowy? Najchętniej leżałabyś pod kocem i nic nie robiła? Zdecydowanie brak Ci witalności.Produkty zbożowe Są bogactwem węglowodanów, a te z kolei wzmacniają cały układ nerwowy. W węglowodanach znajduje się glukoza, która jest przecież prawdziwym motorem napędowym dla całego naszego organizmu. Jeśli odczuwamy głód, spada też nasza aktywność i szybciej odczuwamy zmęczenie. Właśnie dlatego, w codziennej diecie nie powinno zabraknąć produktów z pełnego ziarna. To one będą trawione powoli, systematycznie podnosząc poziom cukru we krwi. Pamiętajmy też, że produkty zbożowe są bogate w witaminę B1, która odpowiada za sprawność komórek nerwowych.RybyRyby morskie powinny trafiać na nasze talerze średnio 2-3 razy w tygodniu. To właśnie one zawierają największą ilość tłuszczy nienasyconych omega-3. Udowodniono, że wpływają one nie tylko  na poprawę nastroju, ale także na neuroprzekaźniki układu nerwowego. Co więcej, w rybach zawarta jest duża ilość witaminy E a ta z kolei opóźnia procesy starzenia. Naukowcy zbadali, że regularne jedzenie ryb minimalizuje ryzyko zachorowania na demencję starczą i chorobę Alzheimera.Mięso Niacyna, czyli witamina PP odpowiada za procesy pamięciowe, koncentrację uwagi czy senność. Jej niedobór powoduje, że funkcje te nie będą działać sprawnie. Niacynę znajdziemy właśnie w mięsie – dlatego nie powinno go zabraknąć w codziennej diecie. Pamiętajmy również, że to właśnie mięso jest źródłem pełnowartościowego białka, które wpływa na wytwarzanie tkanki mózgowej oraz żelaza. Żelazo wpływa zaś na ukrwienie mózgu, dzięki czemu może on sprawnie funkcjonować.Jajka Dietetycy uznają, że we właściwie skomponowanej diecie, która ma usprawnić pamięć i koncentrację naszej uwagi, nie może zabraknąć kurzych jaj. Tygodniowo, powinniśmy zjeść ich 3-4 sztuki. W żółtku jaja zawarta jest bowiem lecytyna, czyli ważny fosfolipid. To właśnie ona pomaga szybko przetwarzać informacje w mózgu, wspomaga też pracę całego układu nerwowego. Warto zaznaczyć, że osoby, u których zdiagnozowano problem ze zbyt wysokim poziomem cholesterolu, powinny spożywać jajka tylko w ilości 1-2 tygodniowo.Co istotne, dieta powinna zawierać nie tylko odpowiednie produkty spożywcze. Musi być również właściwie prowadzona. Optymalnie, należy zjadać 5 posiłków dziennie – lepiej zjeść mniejsze porcje, ale częściej, bo tylko wtedy dostarczamy regularnie porcje potrzebnej do funkcjonowania organizmu energii.Artykuł napisany w oparciu o treści ze strony eatfit24.pl - cateringu dietetycznego.

Batatowe ciasto z quinoa.

Poranek na słodko

Batatowe ciasto z quinoa.

Wegańska jaglanka na zimno.

Poranek na słodko

Wegańska jaglanka na zimno.

Placuszki z płatków teff (miłki abisyńskiej).

Poranek na słodko

Placuszki z płatków teff (miłki abisyńskiej).

Wegańska owsianka na bazie tofu.

Poranek na słodko

Wegańska owsianka na bazie tofu.

Bezglutenowy omlet z ciecierzycy. Hello October!

Poranek na słodko

Bezglutenowy omlet z ciecierzycy. Hello October!

Pyzy poznańskie.

Poranek na słodko

Pyzy poznańskie.

Gofry z ciecierzycy i maliny z tahini.

Poranek na słodko

Gofry z ciecierzycy i maliny z tahini.

Proteinowy deser jaglany / nocna jaglanka.

Poranek na słodko

Proteinowy deser jaglany / nocna jaglanka.

Czekoladowy omlet z mascarpone i... masło kokosowe :)

Poranek na słodko

Czekoladowy omlet z mascarpone i... masło kokosowe :)

Kilka słów o gofrownicy Dezal 301.6 PROFI + przepis na gofry kokosowe.

Poranek na słodko

Kilka słów o gofrownicy Dezal 301.6 PROFI + przepis na gofry kokosowe.

Jednoporcjowe ciastko orkiszowe z pekanami.

Poranek na słodko

Jednoporcjowe ciastko orkiszowe z pekanami.

Hello September! Bezglutenowa owsianka na mleku owsianym.

Poranek na słodko

Hello September! Bezglutenowa owsianka na mleku owsianym.

Poranek na słodko

Pączki owsiane z masłem orzechowym.

Ostatnio mam wielką ochotę na śniadaniowe pączki...... i wcale nie zamierzam się im opierać ;-)Oto efekty!PĄCZKI OWSIANE Z MASŁEM ORZECHOWYM/przepis własny/Składniki:25 g płatków owsianych25 g mąki owsianej15 g masła z orzechów laskowych1 duże jajkołyżka syropu daktylowego1/3 łyżeczki proszku do pieczeniasólmleko owsiane do zalania płatkówOpcjonalne dodatki:olej z pestek dyni Terrasanaserek wymieszany ze sproszkowanymi owocami maqui Terrasana i syropem daktylowymmalinyPrzygotowanie:Żółtko utrzeć z syropem, w drugim naczyniu białko ubić na sztywną pianę z odrobiną soli. Resztę składników połączyć, następnie dodać utarte żółtko, a na końcu ubitą pianę. Powstałą masę przelać do natłuszczonych foremek do połowy ich wysokości.Uwaga: bardzo szybko się pieką!Następnie wyjąć, udekorować i zajadać póki ciepłe. Smacznego!ENGLISH VERSION:HAZELNUT BUTTER OAT MINI DOUGHNUTSIngredients:25 g oat flour25 g oat flakes15 g hazelnut butter Terrasana1 egg1/3 teaspoon baking powdersalt1 tablespoon date syrupoat drinkOptional extras:raspberriespumpkin seed oil Terrasanaquark mixed with maqui berry powder Terrasana and date syrupPreparation:Whip egg yolk with syrup, in a second bowl beat stiff the egg white with a pinch of salt.Combine the remaining ingredients, then add beaten egg and finally the egg white foam.Pour the batter into greased molds and bake for about 3 minutes.Note: they become rapidly baked!Enjoy!Produkty Terrasana są dostępne w większości sklepów z ekologiczną żywnością.

Owsiany deser z matcha.

Poranek na słodko

Owsiany deser z matcha.

Orkiszowo - orzechowe mini pączki z czekoladą.

Poranek na słodko

Orkiszowo - orzechowe mini pączki z czekoladą.

Śniadaniowe ciastko proteinowe.

Poranek na słodko

Śniadaniowe ciastko proteinowe.

Poranek na słodko

Kilka słów o produktach Morga Suisse.

Słyszeliście już o firmie Morga, producencie żywności wegetariańskiej? Ja dowiedziałam się o jej istnieniu dopiero jakiś czas temu. Przeglądając sklepy internetowe w poszukiwaniu produktowych nowinek, natknęłam się na mąkę z tapioki i maranty (ta druga podobno świetnie nadaje się do przyrządzania wegańskich lodów :)) Sama marka powstała w 1930 roku w Szwajcarii i zajmuje się produkcją zdrowej, ekologicznej żywności.Firma ma w swojej ofercie również produkty nadające się do spożycia w szczególności przez osoby ze wszelkiego rodzaju alergiami i nietolerancją pokarmową, a w wielu przypadkach - również uczuleniem na gluten. Ponadto niektóre z nich mogą być stosowane przez osoby będące na diecie bezmlecznej czy niskocholesterolowej, wegetarian, wegan i wszystkich tych, którzy - tak jak ja - uwielbiają poznawać nowe smaki i naturalną żywność. :)W sklepie internetowym znajdziecie na przykład składniki do musli (takie jak suszone owoce czy nasiona, w przeważającej części opatrzone certyfikatem ekologicznym), mrożoną herbatę, soki, syropy czy pasty owocowe.Miłośnicy tradycyjnej herbaty także nie będą zawiedzeni. Do wyboru jest całkiem pokaźna seria naturalnych mieszanek czarnych, ziołowych i owocowych. Tak więc śniadanie przygotujemy bez problemu. Z obiadem będzie podobnie. Dostępny jest bowiem cały wachlarz makaronów, wegetariańskich bulionów (których używam codziennie), przypraw oraz mieszanek do przygotowania falafeli. Na deser super zdrowe snacki z dmuchanych zbóż, zamienniki cukru do przygotowywania deserów i ciast, konfitury i miody, a na kolację - strączki i zdrowe oleje. Można więc zaopatrzyć się w żywność na cały tydzień... lub dwa :)Osoby na diecie bezglutenowej, a także diabetycy i weganie na każdym z opakowaniu znajdą znaczek, informujący czy dany produkt nadaje się do spożycia przez grupę osób z ograniczeniami w wyborze żywności, do której przynależą.Jest to oczywiście tylko fragment szerokiej gamy naturalnych produktów spożywczych.Szczerze przyznam, że wybór produktów zajął mi sporo czasu. Wiele produktów kusiło, a przecież nie wykupię połowy sklepu :) Tak więc zdecydowałam się tylko na te, które rzadko jadam (np. ze względu na słabą jakość "wersji z supermarketu") albo takie, których jeszcze nie próbowałam:* kuleczki z dmuchanych zbóż w czterech smakach (anans, porzeczka, żurawina i banan z kokosem);* bezglutenową mąkę do wypieku chałki,* kalifornijskie pistacje (duże i wszystkie z otwartą skorupką),* suszone śliwki (miękkie, soczyste i aromatyczne),* mieszankę do falafeli,* zestaw orzechów przyprawionych papryką i curry,* wspomnianą już mieszankę mąk z tapioki i maranty,* sok z gravioli (na który polowałam od dawna);* oliwę z oliwek (nieodłączny element każdych moich "większych" zakupów) ,* popularny ostatnio pyłek pszczeli,* bulion warzywny instant,* żelazo w kapsułkach,oraz miody, smarowidła i dżemy w uroczych, miniaturowych słoiczkach.* Kulki zbożowe to smaczna przekąska z niewielką zawartością cukru i tłuszczu. Z pewnością stanowią świetną alternatywę dla chipsów czy precelków, ponieważ nie są to tylko puste kalorie, a dobre źródło witamin i błonnika. Składają się z czystego ziarna, orzechów i owoców zlepionych syropem ryżowym. Niby proste, a jakie pomysłowe i chrupiące!* Kolejną rzeczą, która mnie zaciekawiła była bezglutenowa mieszanka do wypieku szwajcarskiej chałki. Wystarczy dodać masło, drożdże i mleko. Całość wymieszać, odstawić do wyrośnięcia i... upiec. Po godzinie mamy pyszną, mięciutką chałkę na śniadanie, którą możemy poczęstować gości unikających glutenu.* Jeśli chodzi o bakalie, z nimi nie zawsze jest prosta sprawa. Bardzo łatwo natrafić na gumowate mango, wysuszoną na wiór śliwkę albo pachnące plastikiem, miękkie orzechy. Bakalie od Morga na szczęście nie posiadają żadnych z tych cech. Najbardziej zaciekawiły mnie nerkowce obsypane papryką i przyprawą curry. Uwierzcie - o niebo lepsze niż solone orzeszki ziemne, spożywane jako przekąska podczas seansu filmowego :)* Falafele to świetna alternatywa dla tradycyjnych kotletów. Ich bazę stanowi ciecierzyca. Po przygotowaniu mają ciekawy, orientalny i pikantny (!) smak. Mieszanka zawiera sporo białka i błonnika, a do tego jest wegańska i bezglutenowa. Kotleciki są szybkie i łatwe w przygotowaniu, a więc świetnie sprawdzają się wtedy, gdy nie mamy zbyt wiele czasu na przygotowanie ciepłego i jednocześnie zdrowego posiłku.* Miks tapioki i maranty to dla mnie nowość - jeszcze nigdy wcześniej nie widziałam mąki z tych bulw. Całość jest bezwonna, o neutralnym smaku. Zagęszcza nawet zimne puddingi i sosy. Jednym słowem - wynalazek genialny.* Jeśli chodzi o graviolę, miałam już z nią do czynienia w formie sproszkowanej. Tym razem. zaintrygowana właściwościami zdrowotnymi tego owocu, skusiłam się na sok. Jaki jest w smaku? Dość specyficzny, kwaskowaty, jednak zdecydowanie przypadł mi do gustu. Można rozcieńczyć go z wodą, bo jest bardzo gęsty.* Jak wspomniałam. nieodłącznym elementem niemal każdego mojego zamówienia jest oliwa, której używam praktycznie codziennie. Mozzarella + rukola + pomidory + oliwa + bazylia to najprostsza i jedna z najsmaczniejszych sałatek! Włosi wiedzą, co dobre :)* W ofercie znajdziemy także kilka rodzajów bulionów instant. Od kiedy zaczęłam kupować te ekologiczne, ani myślę wracać do sklepowych "przyprawek". Co ciekawe, ugotowany bulion pachnie jak ten na bazie mięsa, chociaż w składzie go nie znajdziemy (i ani grama tłuszczu). Najlepsze jest zaś to, że zawiera tylko naturalne składniki.* Pyłku pszczelego próbowałam po raz pierwszy w życiu. Do tej pory słyszałam tylko o jego właściwościach. W smaku podobny do miodu, lekko słodki... jednak z nutą goryczki. Solo nie każdemu może posmakować, jednak jako dodatek do owsianki czy gofrów - pasuje wręcz świetnie!* Żelazo w kapsułkach tej firmy jest żelazem dwuwartościowym, a więc najlepiej przyswajalnym przez organizm. Jedna kapsułka zaspokaja aż 100% dziennego zapotrzebowania na ten pierwiastek. Jak zapewne wiecie, żelazo jest niezbędne przede wszystkim do tworzenia czerwonych krwinek i transportu tlenu. Suplement dostarcza również witaminy C, która jest niezbędna do tego, by organizm mógł przyswoić żelazo.* Moją uwagę przykuły również zestawy uroczych mini słoiczków z różnego rodzaju dzikimi miodami (leśnym, akacjowym i z kwiatu pomarańczy), konfiturami oraz smarowidłami słodzonymi syropem z agawy. Przyznacie, że to genialny pomysł? Każdego dnia możemy próbować innych smaków, dzięki czemu nasze śniadanie czy deser nie będzie smakować tak samo. ***Jeśli zaciekawiły Was te produkty i chcecie przejrzeć całą ofertę,zajrzyjcie do oficjalnego sklepu internetowego:Ode mnie w każdym razie - jak najbardziej pozytywna nota! Wyczytałam gdzieś, że firma planuje wprowadzić produkty na rynek polski, tak więc moze niedługo będa dostępne w sklepach stacjonarnych czy internetowych :)

Szybkie bułeczki z ricotty z jabłkiem.

Poranek na słodko

Szybkie bułeczki z ricotty z jabłkiem.

Biszkopty z patelni.

Poranek na słodko

Biszkopty z patelni.

Owsianka z hibiskusem... ?

Poranek na słodko

Owsianka z hibiskusem... ?

Ciasto sojowe z czekoladą.

Poranek na słodko

Ciasto sojowe z czekoladą.